6 Şubat 2013 Çarşamba

mayalı poğaça:)puf puf


Mayalı poğaçaya bayılırım,hep özenmişimdir pofidik pofidik poğaçalar nasıl yapılıyor diye:)Bir çok denemeden sonra tekniği kaptığımı düşünüyorum.Öncelikle ben yaş maya hiç kullanmazdım instant maya kullanırdım.Yaş maya ile hamur çok daha kolay mayalanıyor.


Yaş maya kullanırkende dikkat edilmesi gereken birkaç nokta var.Öncelikle yaş maya taze olmalı,buzdolabında muhafaza edilmeli ama dondurulmamalıdır.Poğaçayı hazırlarken kullanacağımız süt ve su ne çok sıcak ne de soğuk olmalı!!Ben serçe parmağımı yakmayak derecede olduğunda ısıtmayı bitiriyorum.


  • MALZEMELER:

  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 1 paket yaş maya
  • Yarım su bardağı zeytinyağı
  • Alabildiğince un
  • Üzerine sürmek için yumurta sarısı
  • 1 yemek kaşığı toz şeker,1 tatlı kaşığı tuz
  • İç malzemesi isteğinize göre olabilir


Süt ve suyu karıştırıyoruz,mayayı elimizde ufalayarak ekliyoruz.Mayalanmayı sağlamak için 1 yemek kaşığıda toz şeker ekliyoruz.5 dk kadar mayalanmasını sağlıyoruz.Zeytinyağını ve tuzuda ilave edip kaşık kaşık un ekliyoruz.Hamur elimize yapışmamalı.Hamurumuz hazır olunca üzerini kapatıp,battaniye yada sıcak tutacak bir örtüye sarıyoruz.Ilık bir ortamda 10 dk mayalanmaya bırakıyoruz.Kabaran hamurdan isteğiniz ölçüde koparıp ,iç harcını koyup üzerine yumurta sarısı sürüyoruz.Bu şekilde hazırladığımız poğaçaları en az yarım saat tepside mayalanmaya bırakıyoruz.Poğaçaları yerleştirirken aralıklı koymaya dikkat edelim pişerken çok kabarıyorlar.170 derece fırında kızarana kadar pişriyoruz.Hepsi bu kadar:)Yanına da güzel bir çayla kahvaltıda yada çay saatlerinde afiyetle yiyebilirsiniz.Afiyetler olsun:)

20 yorum:

acemi gelin dedi ki...

kesinlikle bu bilgilere çok ihtiyacımdı teşekkür ederim.)
mayalı şeyleri yapmaktan nedemse çok korkuyorum ya kabarmassa ya olmassa ama bende yeneceğim inş. bunları vede bu tarifinizi tüm dediklerinize uyarak yarın yapacağım inş.:))

ömür inandı dedi ki...

Rica ederim:)inşallah yardımcı olabilmişimdir şimdiden afiyet olsun sevgiler

EsiN (adamutfak.blogspot) dedi ki...

elinize sağlık ne güzel olmuştur elbet.. sandviç ekmeği gibi arasına peynir vs konularak da yenilebilir bence.. sevgiler..

BOŞNAK KIZI dedi ki...

canım tarif ve püf noktalar için çok teşekkürler ben de bayılırım mayalı poaçaya ellerine sağlık :)

mes dedi ki...

Ah ben de becerebilsem böyle şeyler ne güzel olur:)
Takipteyim :D

tidyghost.blogspot.com

Eda Dolu dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel olmuş, gerçekten puf puf görünüyor :)

Gurme Şirine dedi ki...

böyle güzel poğaçaya kim hayır diyebilirki :))
ellerine sağlık canım...
çok güzel görünüyor.......

ömür inandı dedi ki...

Evet oylede cok guzel olur tesekkur ederim:)

ömür inandı dedi ki...

Rica ederim cnm,tesekkurler:)

ömür inandı dedi ki...

Yaparsiniz hic zor degil:)tesekkurler sevgiler

ömür inandı dedi ki...

Edacim tesekkur ederim:)

ömür inandı dedi ki...

Tesekkur ederim sirine:)

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Mayalı poğaçaları her zaman çok sevmişimdir Eline sağlık
sevgilerimle

ömür inandı dedi ki...

çok teşekkür ederim:)

cecilia dedi ki...

hep özenmişimdir hamur mayalayıp ev poğaçaları yapmaya henüz denemedim ama ilk fırsatta poğaça yapacağım :)

ugurbocegimmutfağı dedi ki...

Ömürr senin mimledim bana gell :)
pamuk gibi olmuş poğaçalar .)

ömür inandı dedi ki...

Bence deneyin pisman olmazsiniz tesekkur ederim:)

ömür inandı dedi ki...

Canim tesekkur ederim:)geliyorum bloguna

SeV OnU dedi ki...

canim ellerine saglik en kisa zamanda deneyecegim ♥♥♥ takibindeyim artik ;-)

ömür inandı dedi ki...

hoşgeldiniz bloguma :)teşekkür ederim